Ditubuhkan pada 1970, Sephora adalah sebuah konsep peruncit kecantikan yang berwawasan diasaskan di Perancis oleh Dominique Mandonnaud. Kini terdapat beberapa buah telah dibuka di Malaysia menjadikan stor ini menjadi kegemaran hijabi si beauty junkies.
Sephora membuka “The Largest Beauty Playground” untuk memberi pengkhidmatan tiada bandingan bagi komuniti kecantikan
Sephora membuka kedai flagship terbesarnya di Malaysia di Fahrenheit88 yang berlokasi di Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Kedai flagship ini akan menawarkan portfolio jenama yang menarik & beberapa perkhidmatan baharu. Dengan keluasan lebih dari 17,000 kaki per segi, Sephora Fahrenheit88 akan menawarkan lebih daripada 100 pilihan jenama dan produk kecantikan dengan konsep reka bentuk kedai yang baharu dan ikonik. “
“Pembukaan Sephora Fahrenheit88 adalah bukti usaha berterusan kami untuk menjadikan Sephora sebagai destinasi nombor satu bagi komuniti kecantikan di Malaysia dan juga meneguhkan Sephora sebagai peneraju peruncit kecantikan di dunia. Kedai flagship adalah “ The Largest Beauty Playground ” di Malaysia dan bakal menjadi hab kecantikan utama di negara ini,’’ kata Valerie Foong, Pengurus Besar Negara Sephora Malaysia.
Bersempena dengan pembukaan kedai tersebut, Sephora akan menawarkan sebilangan jenama eksklusif yang hanya boleh didapati di Sephora Fahrenheit88 iaitu Drunk Elephant dan Tatcha. Selain dua jenama itu, Bobbi Brown, La Mer, SK-II, Sulwhasoo, Aerin dan Maison Margiela juga boleh didapati di Sephora Fahrenheit88.
Perkhidmatan personalisasi adalah salah satu keunikan yang boleh didapati di Sephora Fahrenheit88. Kedai ini memaparkan integrasi teknologi dengan Kiosk Interaksi yang boleh digunakan oleh pelanggan untuk bernavigasi di kedai; menyemak promosi terbaru, maklumat perkhidmatan dan acara-acara di Sephora; membaca Sephora Buying Guide dan katalog Rewards Boutique; dan memain permainan yang mengujakan.
Selain itu, terdapat perkhidmatan kecantikan kulit untuk semua pengunjung seperti Perk Treatment by Hydrafacial & Perk Lips — suatu rawatan khusus yang menyegarkan untuk wajah dan bibir yang menggabungkan teknik pembersihan, pengelupasan, dan hidrasi secara serentak; dan Skincredible, by Sephora — suatu khidmat analisis kulit yang menggunakan aplikasi untuk memeriksa kesihatan kulit. Perkhidmatan lima belas minit ini adalah percuma dan pengguna boleh mendapat cadangan produk yang paling sesuai berdasarkan keadaan kulit.
Di tingkat satu, ahli Gold Member boleh menikmati layanan istimewa seperti perkhidmatan membeli-belah peribadi ( personal shopper ) dan khidmat ukiran (engraving service) di Beauty Loft,suatu lounge peribadi eksklusif yang pertama di Sephora Malaysia.
Juga di tingkat satu, Sephora Fahrenheit88 akan menyediakan ruang seperti Sephora Lounge — sebuah ruang acara, dan The Studio — sebuah studio fotografi, untuk digunakan oleh rakan dagangan untuk berinteraksi dengan pelanggan mereka di Malaysia.
Kedai flagship ini telah dibuka kepada orang ramai pada 18 Januari 2020. Untuk mendapatkan maklumat dan promosi di masa hadapan mengenai Sephora Fahrenheit88, kunjungi Facebook , Instagram atau laman web Sephora Malaysia.